Signaleren van achterstanden

Voorkomen is beter dan achteraf repareren. Inzetten op preventie is daarom zo belangrijk. Lees hier meer over het herkennen van lees- en spellingproblemen en het vroegtijdig inzetten van extra ondersteuning.

In dit artikel wordt uitgelegd waar je rekening mee moet houden bij het kiezen, gebruiken en interpreteren van toetsen en observaties in het po

Informatie over hoe in de kleuterklas risicofactoren voor lees- en spellingproblemen gesignaleerd kunnen worden

In dit artikel lees je wat de risicofactoren zijn voor lees- en spellingproblemen in groep 3

Lees hier wat de risicofactoren zijn voor lees- en spellingproblemen in groep 4 tot en met 8

Overzicht van verschillende mogelijkheden om zicht te krijgen op leerlingen met lees-, spellingproblemen en dyslexie in het vo

In dit artikel worden suggesties gegeven voor hoe met ouders samengewerkt kan worden rond de signalering van dyslexie in het po en vo

Ontdek hier hoe signalering en diagnostiek bij meertalige leerlingen in zijn werk gaat

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over de signalering van achterstanden

Heb je een vraag en staat het niet op deze site? Laat het ons weten.